A sajtó számára már megnyílt Genfi Autószalonon ma tartja világpremierjét a BMW Vision EfficientDynamics koncepciómodell, amely a benne rejlő innovatív hibridtechnika és a négyhengeres dízelmotor együttes alkalmazásával a BMW Hatékony Dinamika (BMW EfficientDynamics) fejlesztési stratégiája jegyében született. A már szériaváltozatában is kifejezetten gazdaságos és dinamikus BMW X5 alapjaira épülő tanulmánymodell jól mutatja a BMW Hatékony Dinamika keretében kifejlesztett technikákban rejlő egyedülálló lehetőségeket. A BMW dízelmotorok építése terén elért kiemelkedő tudását és tapasztalatait itt az innovatív BMW ActiveHybrid technológiával egyesíti. A BMW Hatékony Dinamika megoldásai a belsőégésű motor üzemében, az energiamenedzsment és az aerodinamika területén a gazdaságosság további növekedéséről gondoskodnak.
A BMW Vision EfficientDynamics az EU-tesztciklus során mért, 100 kilométerenként mindössze 6,5 literes átlagos üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 172 gramm széndioxid-kibocsátásával messze méretkategóriája leggazdaságosabb járműve a BMW X-modelljei vetélytársainak körében. A fogyasztási és emissziós értékek jelentős csökkentése azonban a BMW-re oly jellemző menetdinamikai adottságok kárára kötött kompromisszumok nélkül valósulhattak meg. A gyorsulási képesség (0–100 km/h 8,9 másodperc alatt) mellett így a kényelem és a sokoldalú használhatóság is a nagyméretű SAV-modellek színvonalát képviseli – azonban egy alsó-középkategóriájú autó üzemanyag-fogyasztásával és széndioxid-kibocsátásával.
A Vezérelt Töltésű Ikerturbóval (Variable Twin Turbo) és a harmadik generációs common-rail befecskendező rendszerrel működő, alumínium forgattyúházzal szerelt, 2,0 literes négyhengeres dízelmotor teljesítménye 150 kW/204 LE, 400 Newtonméter maximális forgatónyomatéka 2.000 és 2.250 percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre. Világszerte ez az első dízel aggregát, amely 100 lóerő feletti literteljesítményt produkál.
A BMW Vision EfficientDynamics innovatív hibridrendszere az intelligens járműbeli energiamenedzsment eddigi legigényesebb fejlesztési stádiumát képviseli. A „Mild-Hybrid” koncepció keretében a 15 kW teljesítményű és 210 Newtonméter maximális forgatónyomatékot produkáló elektromos egység a jármű gyorsításai során segédkezik. Az autó összteljesítménye 165 kW. A hibridtechnika ebben az esetben a BMW X5 karakterének megfelelő módon fokozza a négyhengeres dízelmotor menetdinamikai képességeit, illetve teszi egyáltalán lehetővé a „kis motor – nagy autó” kombináció megvalósítását. Az elektromos egység mindezen túl a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration) rendszere segítségével a járműbeli fogyasztók ellátására elektromos energiát is produkál, így annak az üzemanyagban kötött kémiai energiából történő közvetlen előállítása minimálisra csökkenthető. Az üzemanyag energiája így a lehető legnagyobb mértékben a jármű menetdinamikai adottságaira fordítható.
A BMW Vision EfficientDynamics koncepciómodellben napelemes tető szolgál az elektromos hálózat számára a motor üzemétől független, további energiaforrásként. A mintegy 1,0 négyzetméter összfelületű, nagyteljesítményű napelemek akár egy kilowattóra energiát is előállíthatnak a jármű külső és belső fogyasztói számára.
A képekre kattintva, azok megnézhetők nagyobb méretben is!