Tartalomjegyzék



mitsubishi l200 terepen is kiválló


A korszerű common rail dízelek a töltőnyomás felépüléséig hajlamosak gyengélkedni, és nincs ez másként a Mitsubishi motorjánál sem. Pörgetni kell, hogy elegendő ereje legyen bizonyos manőverekhez, pedig egy teherautóban utálok 2500 fölött váltani. Emellett nem is csendes, sőt 3000-es fordulat körül zavaró tónusban kerepel. Az általa keltett vibrációkat sem sikerült kiküszöbölni. Összességében, jóval kultúráltabban megy az új L200 a réginél, messze nem ráz annyira, sokkal csendesebb nála. Maximális sebessége 167 km/óra, így akár a 150 km/órás tempót is erőlködés nélkül képes tartani. A váltó és a kuplung teherautós; egyik sem értékeli a gyors váltásokat. A kormányon is rengeteget kell tekerni a megforduláshoz. Nagyon jól fognak a fékek.

mitsubishi l200 pickup A Mitsubishi mérnökei az L200-as első és hátsó futóművét is átalakították, a hátsó például speciális, tengely fölötti laprugókat kapott. A változtatások révén a pick-up valóban komfortosabb lett, üresen sem ugrál a hátulja. A létraalváz sem kerülte el a módosítást, a középső része például 110 helyett 145 mm vastag, ami érezhetően növelte a merevséget és az egyenesfutást. A pickup műfaj kedvelőinek ezért különösen nagy élmény az autóval menni, aszfalton és terepen egyaránt. A Super Select 4WD rendszer állandó kétkerék-, állandó négykerék- illetve zárt összkerék-hajtást (összezárt középső differenciálművel) kínál, aminek óriási előnye, hogy az L200 normál útburkolaton is közlekedhet összkerékhajtással, kerekei nem feszülnek be. Tapasztalatom szerint a sima összkerékhajtás is bőven elegendő terepen, a differenciálzárra csak mély sárban van szükség, a felező terepfokozat pedig bárhová le és felviszi vagy bárhonnan kiugratja az autót. Az L200 mindenhol elmegy, a szűk keresztmetszetet a nagy hátsó túlnyúlás, a hosszú tengelytáv és a gumik jelentik.

Az L200-as járja az erdőt, ha kell, igáslóként viselkedik, ha kell, elviszi a családot síelni és nem kell szégyenkezni vele az Operaház előtt sem. Többféle felépítmény kapható hozzá és rengeteg divatos kiegészítővel öltöztethető fel. Magyarországon ráadásul kicsit irigyelt dolog pickup tulajdonosnak lenni. A Mitsubishi L200 szimplakabinos verzióban már 4 millió forinttól kapható, a duplakabinos, Instyle felszereltségű, automataváltós csúcsverzióért 6 779 000 forint + áfát kérnek. Kézi váltós tesztautónk katalógusára 6 379 000 forint + áfa, de a képviseletnél divatos extrákkal dobták fel: raktak rá felső és alsó díszrácsot, első lökhárító díszt, fém bukócsövet a platóra, valamint platóbélést is kapott. A metálfényezés is feláras tétel. No és még valami: a 2,5 literes turbódízel-motor teljesítménye az úgynevezett Rallitronic kit beszerelésével növelhető. A 203 310 forint + áfába kerülő beavatkozás eredménye 167 lóerő, és a garancia nem vész el.

Kattintson a kisebb képekre ha nagyobb méretben szeretné megnézni!

Demcsák Gergely: www.autoblog.hu