A két legnépszerűbb, leglátogatottabb börzsönyi kisvasút, a 10 kilométer hosszú Királyréti Erdei Vasút és a 4 kilométeres Kemencei Erdei Múzeumvasút is megújul idén.
A több szervezet együttműködésével megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően a kirándulók kényelmesebben érhetik el úti céljukat.
A felújítás a hosszabb vonalon kezdődik: a királyréti sínpályát átmenetileg felbontják, cserélik, korszerű keresztaljakat helyeznek el, az útátjárókat felújítják, javítják a vízelvezetést. A munka során a bontott sínpályát szakszerűen átválogatják és újra felhasználják. Az 1978-ban épült Királyréti Erdei Vasút pályája eredetileg bontott talpfákból készült, így elkerülhetetlenné vált a felújítás.
A pályaszakaszok felújítása mellett megújul a járműállomány is. Az elmúlt években több százezer utast kiszolgáló kocsik és a 66 éves gőzmozdony mellett a többi mozdonyt is felújítják. Az állomány két új, kerékpárszállító kocsival bővül, a jelentősen megnövekedett biciklis turizmus jobb kiszolgálása érdekében. Mindemellett a Pap-hegyi műhely épülete hőszigetelést kap, így a műszaki kiszolgáló személyzet is jobb körülmények között végezheti majd a munkáját.
A felújítás a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence – Feketevölgyben folytatódik a meglévő, ma is üzemelő 4 kilométeres pályaszakaszon. A sínpálya cseréje mellett itt is felújítják az átjárókat és a vízelvezető rendszert, amelyet a korábbi évek árvizei rendszeresen megrongáltak, ezért van szükség az átfogó felújításra.
A munkálatok miatt előreláthatólag teljes pályazárra lesz szükség, várhatóan a tavaszi szezontól, de a felújítás megkezdéséig mindkét vonalon menetrend szerint közlekednek a vonatok. A Szob-Márianosztra-Nagyirtás-Nagybörzsöny kisvasútvonal a meghirdetett menetrendje szerint, zavartalanul üzemel.
Forrás: ForestPress