Befogtuk és száműztük a nyulakat a repülőbázisról. Az utóbbi időben megszaparodtak a nyulak a bázison, így a Repülő Harcbiztosító és Üzemeltető Zászlóalj kezdeményezésére a kecskeméti városi vadásztársaság munkatársaival közösen vadbefogást hajtottak végre.
A repülésbiztonság egyik fő kihívása a repülőtéren megfigyelt vad- és madárvilág miatti veszélyek megfelelő kezelése. A repülőtérre bejutó, a munkaterületen kószáló állatok magas repülésbiztonsági kockázatot jelentenek a légi járművekre, személyzetekre és utasokra egyaránt.
A vadállatok (nyulak, rókák, őzek), kóbor kutyák felbukkanása a fel-és leszállópályán vagy annak közvetlen közelében a repülőgépvezetőt a felszállás megszakítására, vagy a leszálláshoz való bejövetel során megszakított megközelítésre kényszerítheti, de a repülőgépek akár gurulás közben a földön is ütközhetnek velük Napnyugtát követően, – amikor a ragadozó állatok aktivitása megnő – a láthatóság csökkenése, valamint a bonyolult időjárási körülmények az ütközések kockázatát tovább növelik. A vad- és madárral ütközések súlyos sérüléseket, komoly anyagi károkat okozhatnak a repülőgép szerkezetében, ami akár emberéleteket is követelhet.
Kecskemét Repülőtéren a vad- és madárriasztást a Repülőtér Karbantartó Ügyeleti Szolgálat látja el. A passzív eljárások mellett, – amelyek általánosságban a környezeti területet változtatják meg; illetve a madarak, vadak jelenlétét átmenetileg megnehezítik – aktív módszereket is alkalmazunk a vadveszély mérséklése és a kockázatok csökkentése érdekében. Repülőtéri vad- és madárriasztó berendezéssel felszerelt gépjármű, gázágyúk és pirotechnikai eszközök használata segíti a hatékony vad- és madárvédekezési programot.
Ugyanakkor a megfigyelt vadállomány egyedszámának függvényében alkalmanként csapdák kerülnek kihelyezésre, valamint az illetékes Vadásztársasággal együttműködve – szigorú biztonsági rendszabályok betartása mellett – vadászatok, vadhajtások kerülnek lebonyolításra.
Forrás: MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis