Györke Orsolya, a Ford Közép és Kelet-Európai Értékesítő Kft. PR és Közkapcsolatok igazgatója bevezetőjében hangsúlyozta, a Ford Ranger sikerét azzal alapozta meg, hogy a belső tere a személyautókéval egyenértékű, a terep- és teherhordó tulajdonságai pedig a vállalkozásoknak kedvezően kiemelkedőek.
Aznap 3200-as és 2200-as motorokkal szerelt tesztautókat próbálhattunk ki.
Papp Zoltán haszonjármű márkaigazgató elmondta, hogy a Ford a 2015-ös év végére megszerezte a haszongépjárművek európai piacán az első helyet. Tavaly a Ranger ből több mint 27 ezer talált gazdára. Magyarországon is vezeti az eladási listát: 1370 autót adtak el.
Ágó Béla műszaki tréner szerint az autó rendelkezik mindazzal a kommunikációs képességgel, amelyekkel a személyautók rendelkeznek, s ehhez járul a kiváló terepjáró képesség: egyedülálló a 800 mm-es gázlómélység, a jármű 3500 kg fékezett tömeg vontatására alkalmas, és 1100 kg hasznos terhet képes szállítani.
Az autó hátsókerekes meghajtásból indul, de négy kerék meghajtású. A négy kerék hajtás menet közben is kapcsolható, a felező fokozat pedig álló helyzetben. Felhívta a figyelmet, hogy a magas építés miatt az autó másként viselkedik, mint a hagyományos gépkocsik. A motorok négy és öthengeres változatban készültek.
Néhány további jellemző
Az új Ford Ranger pick-up merész, új külsővel, élvonalbeli technológiákkal és modern, alacsony üzemanyag-fogyasztású dízelmotorokkal érkezik Magyarországra
A csúcsmodell Wildtrak változat, amit exkluzív külső dizájn-elemek, narancsszínű kiegészítőkkel egyedivé varázsolt utastér és új, lenyűgöző Pride Orange fényezés tesz különlegessé
Az új Ranger üzemanyag-fogyasztását 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány; SYNC 2 csatlakozási rendszer, Sávtartó Asszisztens és Adaptív Sebességtartó Automatika – a Ranger napjaink egyik legintelligensebb pickupja
Magyarország legnépszerűbb Pick-upja, az új Ranger az egyetlen pickup, ami ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP tesztjén
A Ford új, intelligens pick-upja, az új Ford Ranger a tavaly a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az európai közönség előtt, itthon pedig idén tavasztól ismerhetjük meg a modell merész, új dizájnját, élvonalbeli technológiáját és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztását.
“Az új Wildtrak felszereltség megjelenésével a Ford Ranger a négykerék hajtás, az egyedi megjelenés és a SYNC 2 rendszerhez hasonló prémium megoldások, valamint a Pick-up kategóriában is egyedülálló terep-, és teherszállító tulajdonságok verhetetlen kombinációját kínálja a vásárlók számára,” nyilatkozta Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója „Továbbcsökkentett üzemanyag-fogyasztásával, még jobb vontató- és szállítókapacitásával, valamint kategória első gázlómélységével a Ranger bármilyen kihívásra készen áll.”
Wildtrak – a legrangerebb Ranger
A Ranger Wildtrak egyértelműen jelzi státuszát a modellcsaládon belül: az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató-rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik.
Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat – s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és kalandra termett jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekinteteket.
A Ranger első élete: a kvázi személygépkocsi
A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt. A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőállást, s a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete.
Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot.
Továbbfejlesztett dízel hajtásláncok, csekély üzemanyag-fogyasztás
Az új Ranger motorkínálata rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány alkalmazása.
Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is elérhető. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négy kerék hajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négy kerék hajtás.
Az új Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest.
A Ranger második élete: a vad terepjáró
A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategória első gázlómélysége az akár 800 mm mély vízen is gond nélkül átgázol, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le.
A 4x4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontató képesség és kiemelkedő 1100kg-os hasznos teherbírás társul.
Fejlett csatlakozási és vezetősegítő technológiák
Az új Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közt a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését.
Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.
További intelligens technológiák:
Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön.
Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgés-gátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn.
Adaptív Terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait.
Vészfékasszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép.
A legbiztonságosabb Pick-up
Az új Ford Ranger Double Cab a 2012-es bravúrt megismételve újra ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán, így továbbra is ez a szegmens egyetlen járműve, amely maximális értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezettől.
„Az új Rangerre beérkező megrendelések már most is túlszárnyalják várakozásainkat; a vásárlók különösen a zászlóshajónak számító Wildtrak változat iránt érdeklődnek, amelynek személyautós exkluzív külső-belső dizájnja és kategória első terep- és teherbíró képessége, és lenyűgöző biztonsági jellemzői rendkívül népszerűnek bizonyultak.” – avatott be Papp Zoltán. Az év első négy hónapjában a Ranger iránti érdeklődés az új modellnek köszönhetően tovább erősödött, április végén 350 darabbal a Ford továbbra is vezeti a pick-up kategóriát.
A Ford Motor Company
A Ford Motor Company központja a Michigan állambeli Dearborn; a vállalat a globális autóipar egyik vezető vállalkozása, amely hat kontinensen gyárt és értékesít autókat. Az összesen mintegy 199.000 alkalmazottat foglalkoztató, világszerte 68 gyártóüzemet működtető vállalat autóipari márkái a Ford és a Lincoln. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. Amennyiben több információra van szüksége a Ford termékeiről, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.
A Goodyear gondoskodott a speciális abroncsokról – tájékoztatott Baran Zsuzsanna a Goodyeartól, aki elmondta, hogy különlegesen tartós gumikkal jöttek, amelyek ráadásul csöndesek is.
SilentArmor technológiát alkalmazó Goodyear Wrangler 4x4 abroncsokon suhannak a Fordok
A Goodyear Wrangler AT/SA+ abroncsokban SilentArmor Technológiát alkalmaznak, mely kiváló teljesítményt nyújt a négykerék-meghajtású járművek vezetőinek mind terepen, mind közúton. A Goodyear SilentArmor technológiának köszönhetően a legnehezebb terep sem jelenthet akadályt. A Wrangler AT/SA+ gumiabroncs belseje az acélnál ötször erősebb anyagból, DuPont™ Kevlar®; keverékből készült. A megerősített oldalfalak jobban ellenállnak az éles tárgyaknak és a defektnek.
"Nálunk életek múlnak azon, hogy odaérünk-e egy helyszínre, mert minket akkor hívnak, amikor a mentésben résztvevő erők számára elfogynak a járható utak. Feladatunk komplex hiszen minden mentés azzal kezdődik, hogy kéklámpával hosszú kilómétereken át vonulunk a helyszínre, majd percekkel később már földutakon száguldunk és végül a sokszor térdig érő sárban küzdjük fel magunkat egy hegytetőre, hogy megmentsük egy ember életét. Ebben a munkában nehéz olyan megbízható társat találni, mint aki ránk is vigyáz ezekben a pillanatokban, hiszen az autónkon ez a négy, a Goodyeartől támogatásként kapott Wrangler AT/SA+ abroncs garantálja azt, hogy a bajbajutottat megmentjük és azt is, hogy kollégáink is biztonságban hazajuthatnak. 2015-ben 157 alkalommal siettünk életmentéshez ezekkel az abroncsokkal és mindig célba értünk" - mondta Balázs László, a Pest Megyei Kutató Mentő Szolgálat vezetője, aki épp’ egy pórul járt orvvadász mentése után érkezett.
A csendes erő
A Goodyear SilentArmor Technológia a csendet és az erőt egyesíti.
A Wrangler AT/SA+ dupla acél övvel rendelkezik, mely véd az éles tárgyak okozta sérülések ellen úgy, hogy közben segít elnyelni a menetzajt.
A futófelületi kialakítás is nagy szerepet játszik abban, hogy a Wrangler AT / SA+ gumiabronccsal élvezhetőbb az utazás. A nagyobb méreteket extra központi bordával látták el, mely nemcsak a kezelhetőséget javítja, de a gumiabroncs zajcsökkentéséhez is jelentősen hozzájárul.
A Goodyear Wrangler AT/SA+ bármilyen útfelületen megállja a helyét
Kiváló tapadás és teljesítmény nedves úton
A Goodyear Wrangler AT/SA+ kiváló teljesítményt nyújt nedves úton és sáros terepen egyaránt. A sűrűn lamellázott nyitott futófelület csökkenti a vízenfelúszás kockázatát, illetve a közepes mintaárok, mély vállblokk barázda és számos kapaszkodóél hatékonyan kiveti a sarat a fokozott terepen való tapadás érdekében. A Durawall nevű oldalfal megerősítés, pedig az oldalfalon keletkező sérülések ellen véd.
Jobb kezelhetőség a közutakon
A Wrangler AT/SA+ merev vállblokkjai és szilárd futófelülete fokozott tapadást és stabil kezelhetőséget biztosít a közutakon.
Innovatív mintázat
A Wrangler innovatív mintázat kialakítása és az alkalmazott keverék mind off-road mind közúti körülmények között kiváló teljesítményt eredményez. Az innovatív polimer keverék nem csupán a nedves tapadást, a futásteljesítményt és a terepen való teljesítményt javítja, de az alacsony aromaolaj tartalma miatt a környezetet is kíméli.
A Goodyear-ről
A Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója. A vállalat mintegy 66 000 embert foglalkoztat a világon, a termékeit pedig 22 ország 49 létesítményében állítja elő.
A Goodyear újításai számos esetben autóipari szabványokká váltak az elmúlt több mint 100 évben. A Goodyear volt az úttörője az olyan innovatív biztonsági technológiáknak, mint a RunOnFlat, mely defekt után is lehetővé teszi a biztonságos továbbhaladást.
A Goodyear piacvezető gyártója a RunOnFlat abroncsoknak, melyeket számos autóra szerelnek gyárilag a BMW-től kezdve a díjnyertes Minin és a Mercedes-Benz nagy teljesítményű autóin át, az Opel és számos egyéb gyártó modelljéig. A cég mérnökei több autógyártóval együtt jelenleg is 150 RunOnFlat projekten dolgoznak, így a választék várhatóan tovább bővül.
A családi és sportkocsikra tervezett abroncsokon kívül a Goodyear széles választékban kínál téli és terepjáró abroncsokat is, utóbbit a patinás Wrangler márkanév alatt.
Goodyearrel és termékeivel kapcsolatos további információért keresse fel a www.goodyear.com/corporate weboldalt.
A DuPont™ és a KEVLAR® az E.I. du Pont de Nemours and Company védjegyei
Még néhány apróság az új Ford Rangerről ínyenceknek:
Utánfutó Stabilizáló: a nyugodtabb vontatás érdekében a motor teljesítményének szabályozásával és az egyes kerekek fékezésével biztosítja az utánfutó stabilitását.
Adaptív Sebességtartó Automatika: radartechnológiát alkalmazva csökkenti a sebességet, ha a Ranger előtt lassabban haladó járművet észlel, és amikor az út szabaddá válik, újra a beállított sebességre gyorsít.
Közlekedési Tábla Felismerés: a műszerfali kijelzőn megjeleníti a legutóbbi
sebességkorlátozó és előzést tiltó táblákat, valamint a tilalmat feloldó táblákat is.
Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és Sávtartó Asszisztens: nagy sebességű haladáskor segít megelőzni az akaratlan sávelhagyást. Ha a Sávtartó Asszisztens kisodródást észlel, finom ellenkormányzással segít visszatérni a sávba. Ha vezető nem reagál, a Sávelhagyásra Figyelmeztető
Rendszer a kormány rezgetésével jelzi a veszélyt.
Oldaldőlés-mérsékléssel kiegészített Elektromos Stabilitásprogram: a motor forgatónyomatékának csökkentésével és az egyes kerekek külön-külön fékezésével segít stabilizálni és a kijelölt nyomvonalon tartani az autót.
Akadályfelismerővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer:
hang- és fényjelzéssel figyelmeztet az ütközésveszélyre, és felkészíti a fékeket, hogy optimális teljesítményt nyújtsanak.
Abroncsnyomás Ellenőrző Rendszer: jelzi, ha valamelyik gumiabroncs
nyomása alacsony. Ezzel nemcsak a biztonságot fokozza, hanem az üzemanyag-költséget is csökkenti.
Első-hátsó Parkoló asszisztens: alacsony sebességtartományban - például
parkoláskor - hangjelzéssel figyelmeztet, ha az autó túl közel kerül egy akadályhoz.
Tolatókamera: segítségével az autós magabiztosabban tolathat be egy
parkolóhelyre, vagy pontosabban közelítheti meg az utánfutót.
Aznap sajátos geocaching játék részesei lehettünk, koordináták és GPS nélkül. A tudnivalókba Vida János avatott be.
A térkép nem tartalmazott minden információt, alaposan le volt butítva. A keresendő pontok többsége földút mentén található, kivéve, ahol nem… Közel kilencven pontot kellett (volna) megtalálnunk. Jó tanácsként elhangzott, hogy érdemes használnunk az autó km számlálóját is.
Voltak kiemelt ellenőrző pontok (CP-k) ahova megadott időhatáron belül kellett érkezni, s ahol sok-sok pontot érő feladatot kellett megoldani.
A terepi történésekről legközelebb. (zé)
Forrás: ForestPress