Az autót megpillantva az első reakció: hű, de nagy! A második: vajon milyen lehet vezetni? Nos, igazán könnyű, de azért szokni kell a méreteket, az autó viselkedését, az első kilométereken a viszonylag nagy fordulókör miatt figyelni kell a kanyarodásoknál, de a hozzászokás nem tart sokáig. A városban közlekedve az ember élvezi a tekintélyt parancsoló külsőt, azt, hogy az átlagos autókkal közlekedők – tartva a mérettől – előzékenyebbek a megszokottnál. A Ford Ranger – bár terepre termett – az aszfalton is jól megállja helyét, azonban a kátyúknál és főleg a fekvő rendőröknél csínján kell vele bánni. Az első tengely még viszonylag simán veszi az akadályt, a terheletlen hátsó azonban jókorát ugrik, ha az óvatlan autós túlzott sebességgel közelíti meg az akadályt. Az új Ford Rangernek szinte nincs ellenfele, ha a közlekedési lámpa zöld jelére a 380 Nm-es nyomatéknak köszönhetően megindul, de természetesen ezt a nyomatékot és a 156 lóerőt inkább a terepen kell hasznosítani.
A külcsín
Elsőre talán nem is tűnik fel az aerodinamikus színre fújt bukócső, amely diszkréten simul a fülke mögé, szinte észrevehetetlenül, ám – ne legyen rá szükség! – annál hatékonyabban védve az utasokat. A fülke tetején található alumínium hatású tetősín, a hűtőrács, a sportos oldallépcső, a hátsó lámpákat védő rács, a krómozott visszapillantó tükör, a platósínek és a platózáró roló az új dizájn részei, egyben praktikus újdonságok, elég csak a rolót említeni, amelynek köszönhetően a rakodótér fedetté és zárhatóvá válik, eltakarva tartalmát az illetéktelen szemek elől. Az új Ranger háromféle: dupla, hosszított és normálfülkés kivitelben készül, tág teret kínálva a felhasználó igényeihez igazított választásnak.A belbecs
A vezetőfülkét rendkívül jól felszerelték, szinte ugyanazt kínálja, amit egy prémium kategóriás személygépkocsi. Az ülések és a kárpit bőrborításúak, a kormány sportos, a nagyméretű visszapillantó tükrökből jól látható az autó hátsó traktusa, a nem látható részekre pedig hátramenetnél a tolatóradar figyelmeztet. A nyári forróságban erdőt-mezőt járva sokszor vágyakozunk egy hűvös zugra, az új Rangerből nem hiányozhat a klímaberendezés, amely pillanatok alatt lehűti a fülkét, de télen sem kell fázni, a fűtés ugyanis rendkívül hatékony, és persze az első ülések is fűthetők, ezekhez természetesen légzsák is tartozik. Az autót blokkolásgátlóval (ABS) is ellátták, a rádió felett található hármas műszer a hossz- és keresztirányú dőlést, továbbá az irányt mutatja, a sok kisebb-nagyobb rekesz pedig helyet kínál a zsebet terhelő apróságoknak, mi több, a két első ülés között a fegyver is elhelyezhető.A kezelőszervek
Az új Rangert természetesen szervokormánnyal látták el, amely állítható magasságú, a sebességváltó ötfokozatú, manuális és könnyen kezelhető, ugyancsak kézzel kapcsolható az összkerékhajtás és a terepfokozat, az irányjelző és a világítás kapcsolókarja kézre esik, az ablakok elektromos mozgatásúak. A dupla kabinos típusnál a hátsó ülések előtt egyébként természetesen kevesebb a hely, a vadászok viszont kutyáikat ott utaztathatják. Az első ülések dönthetőek, hosszabb várakozás esetén pihenőhelyül is szolgálhatnak. A fényszórók állásszöge a terhelés függvényében állítható.A motor és az erőátvitel
Az új Ranger kétféle dízelmotorral kapható, a 2.5 literes, 143 lóerős (105 kW) 330 Nm-es nyomatékot ad le 1800-as, tehát viszonylag alacsony fordulatszámon. Ha valaki több erőre vágyik, akkor választhatja a 3 literes, 156 lóerős (115 kW) 380 Nm-es nyomatékkal bíró erőgépet is, az autót független négykerékhajtással, belülről kapcsolható szabadonfutóval és önzáró hátsó differenciálművel szállítják.A terep-specialitások
Ami a Ford Rangert főleg terepen használóknak fontos: a leküzdhető gázló mélysége közel fél méter (450 mm), a jármű hasmagassága 205 mm, ám ez más méretű gumiabroncsok használatával szükség esetén kis mértékben növelhető. Az új Ranger extrém terepen is megállja helyét, maximális dőlésszöge 49 fok, ez természetesen függ a terheléstől is, vagyis a Ranger számára szinte nincs lehetetlen, extrém terepviszonyok között is megbízhatóan szállítja terhét, amely akár egy tonna is lehet. A négykerékhajtást bekapcsolva gyakorlatilag minden terep leküzdhető, a terepfokozat kapcsolására csak akkor van szükség, ha szélsőséges terepviszonyok között kell manőverezni, vagy nehéz vontatmánnyal meredek kaptatóra kell feljutni. A tengelytáv 3, a teljes hossz 5, a fordulókör sugara 12 méter, ami a szűk erdei utakon megnehezítheti a megfordulást, ám ez a kis hátrány elenyésző az új Ford Ranger előnyeihez képest, amelyhez még egy adat: a Ford Rangereket haszongépjárműként helyezik forgalomba, így az ÁFA visszaigényelhető.Réz Gábor
Technikai adatok
Wildtrak
Ár (nettó): 6 765 000 Ft
Hosszúság: 5165 mm
Szélesség: 1805 mm
Magasság: 1795 mm
Tengelytáv: 3000 mm
Alvázmagasság: 204 mm
Fordulásikör-átmérő: 12.6 m
Első terepszög: 34 fok
Hátsó terepszög: 21 fok
Gázlómélység: 450 mm
Üzemanyagtartály: 70 l
Motor: 4 hengeres, 16V
Lökettérfogat: 2.5/3.0
Maximális teljesítmény: 105 kW (146 LE)/ 115 kW (156 LE)
Maximális nyomaték: 330/380 Nm, 1800/perc
Sebességváltó: 5 sebességes, manuális
Felfüggesztés elöl: lengőkaros, független
Felfüggesztés hátul: laprugós
Fék elöl: tárcsa
Fék hátul: dob
Abroncsméret: 245/70 R16
Saját tömeg: 1913 kg
Hasznos teherbírás: 1029 kg
Max. össztömeg: 3020 kg
Üzemanyag-fogyasztás: a felhasználás jellegétől függ
A Wildtraket erőteljes, 3.0 literes TDCi motor hajtja, mely 156 lóerőt és 380 Nm nyomatékot teljesít.
A videó megtekintéséhez klikkeljen a képre!
Forrás: Élményvadász Magazin