Kilenc év és 1,3 milliós eladás után itt az ötödik generációs Mitsubishi L200-as. Új, erősebb motorokkal és áttervezett külsővel debütált.
A gyártó ország, Tájföld piacán már tavaly ősszel bemutatták a Mitsubishi Tritont. Felénk ismerős európai változata az L200-as a Genfi Autószalonon volt először élőben látható. A gyár az ötödik generációval egy, a mai kornak jobban megfelelő, kellemesebb belterű, modernebb formájú utódot állított az ismert típusnak. A cél a fejlődés mellett a hibátlan funkcionalitás megtartása, így a felépítés maradt létravázas konstrukciójú. Az előd kissé fura kerekdedsége után az új L200-as egy harmonikusabb, nyugodtabb karakter. A beltér sokat változott, a Mitsubishi szerint a formákon túl az anyagminőségen is sikerült javítani az elődhöz képest.
Alapból hét légzsákkal készül, és a ma szokásos biztonsági felszerelések mellett, mint például a sávelhagyás figyelmeztetés, van benne vontatás asszisztens is. A hajtásrendszer a Super Select 4WD-II nevű, ami négyfelé módot kínál; hátsókerékhajtás mellett háromféle összkerékhajtást. Az európai modellek orrában egy új, 2,4 literes turbódízel motor lesz, ami változattól függően 154 és 181 lóerős lehet, nyomatékuk 380 és 430 Nm. A váltó hatfokozatú kézi, kérésre kézzel is kapcsolható ötfokozatú automata is elérhető. A fogyasztás az elődhöz képest 17 százalékkal csökkent, a legtakarékosabb változat szén-dioxid kibocsátása csak 169 g/km.
Mivel terepjáróként is használható, összkerékhajtású, platós teherautóról van szó, kiemelendő, hogy a masszív vázszerkezet torziós merevségén sikerült 7 százalékot javítani. A csavarodási merevség javulása nem csak terepen, de teher szállításakor, vagy vontatáskor is jól jön. Az elődhöz képest újdonság a gombos indítás és az adaptív tempomat, de lesz még kétzónás automata klíma is az L200-asokban. Megjelenik a felszerelésben a digitális rádióvevő és a tolatókamera. A szebb és jobb L200-as nyárra kerül a kereskedésekbe.
Forrás: Autonavigátor